maandag 17 maart 2014

Gewone burger en PTSS


Gewone burger en PTSS,
Wat mij opvalt in de media en wat ik ook hoor van sommige andere mensen via internet of andere wegen is dat er heel veel wordt geassioceerd naar de hulpverleners en militaire en politieagenten en mensen die oorlogen hebben meegemaakt en ik snap dat wel, want daar is het wel bij begonnen dat de PTSS werd ontdekt, maar de ''gewone'' burger die ook PTSS heeft wordt daardoor erg in een hoekje gedrukt, of ze krijgen de reacties, het zal wel meevallen bij jou.

In werkbedrijven en ook in de omgeving blijkt er nog steeds heel veel onduidelijkheid over te bestaan en daardoor zijn de reacties van mensen hoe goed ook bedoeld niet altijd zo goed voor de burgers met PTSS, in de eerste plaats hebben de burgers zelf er niet om gevraagd om wat voor vorm dan ook van PTSS te krijgen en ten tweede is het ook zo dat de omgeving vaak geen goede handvaten krijgt of kan krijgen hoe ermee om te gaan en dat is ook lastig, dat begrijp ik.

Het liefst wil ik zelf hiermee iets opstarten, hopelijk zou dat mogelijk kunnen zijn.
Ik zelf heb een lichte vorm van PTSS en ik heb een hele lichte verstandelijke beperking, maar is niet te zien en ik heb een Wajong uitkering, maar ik snap heel erg veel en ik ben leergierig en als ik hier iets mee kan opzetten al is het kleinschalig dan zou dat al een stap kunnen zijn en ik heb een online studie praktische psychologie gestudeerd en heb een getuigschrift daarvan en ik ben nu bezig met een online studie Bedrijfspsychologie en ik heb veel ervaring vanuit mezelf met PTSS in combinatie met werkplekken waarbij het dus niet goed ging en ze mijn PTSS niet serieus namen.


In de Maatschappij van deze tijd moet het allemaal snel snel snel, maar eigenlijk zijn mensen daardoor niet meer met hun gevoel bezig en laat staan het gevoel van andere mensen.

Ik zou heel graag adviezen of tips mee willen geven vanuit mijn eigen ervaring aan werkgevers en mensen die te maken hebben met mensen met allerlei vormen van PTSS hoe ze het beste kunnen wel en niet kunnen reageren en hoe reacties en andere dingen die gezegd worden aan kunnen komen bij burgers met PTSS.
Wat de mensen het beste in sommige situaties kunnen doen.
In mijn geval wil ik vooral de ''gewone burger'' met PTSS helpen en ook daarbij vooral op de mensen in de omgeving van die burgers die niet goed weten wat ze wel en niet kunnen zeggen.
PTSS blijft een ingewikkeld geval, maar als je luistert dan weet je dat je een heleboel kan blijven zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten