maandag 19 januari 2015

Beperking......Verwerking.....zelf iets opstarten???

Dat ik wat anders reageer en iets anders ben, daar leef ik dagelijks mee, maar wat ik belangrijker vind is, dat ik mezelf ben en blijf! Er is wel eens het volgende tegen mij gezegd: Jij hebt geen beperking, maar de overheid heeft een beperking!
Dat vind ik wel een hele mooie en ook een hele goede en ik heb het zelf ook heel erg gemerkt in mijn verleden vooral!
Nou is er een aantal dagen geleden ook iets moois gebeurd, ik ga het niet in details hier melden, maar het gaat erom dat ik iets geplaatst heb(losgelaten) Ik noem het liever plaatsen, vind ik een fijnere bewoording.
Ik voel me zo opgelucht en ontspannen nu en ik merk dat ik er met een afstand nu naar kan kijken.
Het heeft me weer een stuk in de goede richting gebracht, ik ben heel trots en doe mijn uiterste best, om dat vast te houden!

Hieruit heb ik vooral geleerd, dat als je gewoon zo rustig  mogelijk blijft reageren zoals je zelf bent, je uiteindelijk echt een stuk verder komt, maar ook dat je bij je eigen gevoel blijft en dat maakt jezelf ook weer sterker.
Het volgende heb ik nooit gedaan, maar wel bij sommige mensen gemerkt: Als je in je werk toneel gaat lopen spelen, dan ben je dus niet jezelf en kan je ook niet verwachten dat mensen jou serieus kunnen nemen en jou gaan geloven! (kijk ik heb het dus niet over mensen die van beroep al acteur of actrice zijn enzo, want dan is het natuurlijk wel hun werk, daar heb ik het in dit geval ook niet over)

Ik ben ook van plan om zelf iets op te starten, op welke manier weet ik nog niet goed, maar ik ben er mee bezig en dat is iets met PTSS bij de "gewone burger" Want er is vooral veel aandacht voor hulpverleners met PTSS, maar de "gewone burger" kan het ook hebben en dan zou ik iets willen doen in het informatie geven aan mensen die erbuiten staan, dus mensen die mensen kennen met PTSS, maar niet goed weten te reageren erop, of die beter willen weten hoe ze het beste kunnen reageren in bepaalde situaties!
Ik ben het nog aan het uitzoeken verder.

Ik vind zelf, dat dit heel goed laat zien, dat ik een doorzetter ben en dat ik echt de goede kant op ga en dat ik weer beter in mijn vel zit en dat voelt zo fijn, ik doe de dingen die ik leuk vind en ik geniet van elke dag!

Tot volgende blog,

Dorine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten