dinsdag 30 april 2013

Omgeving, stimuleren/motiveren, therapeutische werking???

Wat voor veel mensen als de gewoonste zaak van de wereld wordt gezien, kan voor mij een therapeutische werking hebben, maar hoe kan dat dan??? Eigenlijk vind ik dat lastig om te zeggen, het heeft ook te maken met hoe mensen in mijn omgeving op mij reageren en hoe ik daar weer op reageer en of ik goed gestimuleerd wordt en gemotiveerd.
Als dat goed zit, dan blijkt het zelfs therapeutisch te werken, zelfs als de mensen niet eens therapeuten zijn, werkt het voor mij wel zo!
Wat ik al vaker vertelde, ik heb een hele lichte verstandelijke beperking en ik ben dus moeilijk lerend, maar ik ben vanuit mezelf erg leergierig en ook nieuwschierig, al weet ik niet altijd goed met die nieuwschierigheid om te gaan, toch weet ik mezelf wel de goede kant op te sturen!!
Veel mensen zijn niet zoals ik bezig met hun eigen ontwikkeling, ik ben daar zoals ik wel eens hoor erg goed mee bezig, maar ik kan me erg aan iets vastklampen als ik ergens mijn interesse in toon en dat kan soms erg ver gaan, maar ook dat heb ik steeds meer onder controle hoor! Ik durf nu al veel meer aan te geven bij mensen als dat nodig is en ik denk nu ook veel meer na bij dingen, van is dat wel nodig om te melden, of hoeft dat niet! Doordat mijn omgeving nu ook beter op mij reageert en vaak rustiger is mijn reactie ook veel beter en rustiger!!

Sinds mijn verjaardag afgelopen vrijdag(26-04-2013), is er weer veel geordend in mijn gedachte en leer ik mezelf stap voor stap en dag na dag weer meer in wat ik anders wil en kan doen en als iets mij dan lukt, dan ben ik zo trots op mezelf, ik richt me nu ook op de dingen waar ik van kan genieten en die ik kan en mag doen van mezelf, ik houd dingen nu veel beter bij en door alle positieve reacties, voel ik mezelf ook beter aan en zit ik weer sterker en beter in mijn vel!!

Officieel werk ik vanaf morgen (01-05-2013)(al werk ik niet op woensdag)Een jaar en twee maanden op de plek waar ik nu werk! Nu weet ik zeker dat ik een doel zeker ga halen, ik ben zo trots op mezelf en dat werkt ook goed mee en heel therapeutisch ook voor mij zeker weten!!

Ik ga mijn eerste belangrijke doel halen yes yes yes!!

Yes I Can!! Ik geloof in mezelf en zeker in dat eerste belangrijke doel!!!!!


Groetjes van Dorine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten