woensdag 9 januari 2013

Fitnessen en fitgesprekje!!

 In deze blog ga ik het zo uitgebreid als ik dat kan iets vertellen over fitness!!Omdat ik vorig jaar Januari(in 2012 dus) gestopt was met dansen bij een dansschool, dacht ik wel ik wil iets anders, maar ik wist nog niet goed wat en ik dacht ook van ik moet eerst het een en ander verwerken voor ik weer met iets nieuws begin en dat heeft ook zijn tijd nodig gehad, ben ik ook zeer dankbaar voor.

Eind Augustus dacht ik wat zal ik nou eens gaan doen als sport? ik ging op zoek op het internet en dacht misschien weer volksdansen(dat heb ik toen ik 9 of 10 jaar was ook gedaan) en ik ging er op een woensdagavond begin september kijken en meedoen, maar ik voelde me bij die mensen(de meeste waren boven de 40 jaar, niet lullig bedoeld) niet echt lekker en dacht ik wil iets anders, wel als kan met muziek en met variatie,
Een goede vriendin van mij die had het al een tijdje over fitness ergens wat ze deed en toen ben ik op internet gaan zoeken naar die site(die ik nu liever niet zo noem, mensen weten zelf wel wat ik bedoel en anders vraag je het maar) en toen dacht ik, waarom zou ik het niet eens proberen en toen heb ik mail gestuurd, de volgende dag ben ik meteen terug gebeld en toen had ik week erna mijn proefles zoals ik het maar noem op een woensdag en toen voelde dat wel goed en een maand later had ik me eerste fitgesprek, ik wist niet zo goed(dat heb ik nou ook nog wel eens)wat ik moest verwachten bij een fitgesprek, wat ik wel en niet kan zeggen(al weet ik dat nu wel beter)
Ik merkte naarmate ik steeds meer in het ritme groeide, dat ik er beter in kwam en meer ritme had ook in de hele week, dat ik de week verder weer goed aan kan

Waar ik nu dus fitness is het best kleinschalig en je krijgt persoonlijke aandacht(moest ik in begin zo aan wennen, terwijl ik persoonlijke aandacht wel gewend ben, maar dat was op een andere manier en niet zo persoonlijk als hier)
Nu in 2013 heb ik net mijn tweede fitgesprekje gehad vandaag en ik ben zo enorm blij mee geweest en ik ben nog steeds blij, want ik weet nu wat ik kan aangeven en vertellen en hoe ze met me omgaan daar is zo fantastisch(daar zouden een paar mensen heel veel van kunnen leren) Ik zelf leer er ontzettend veel van, ik merk, al is het in baby stapjes dat ik verander in positieve zin!! De trainster waarmee ik de fitgesprekjes heb is heel duidelijk en eerlijk tegen mij! Ik merk dat ze het heel goed doet om mij te stimuleren en te motiveren! Complimenten voor de fitness!!
Ik ben de plaats waar ik fitness zo dankbaar, soms denk ik wel, had ik maar eerder vorig jaar die stap gezet om daar heen te gaan! Ook mede dankzij fitness gaat het op het werk ook beter, al is dat in baby stapjes het gaat zoveel beter, ik zit goed op mijn plek zowel bij werk nu(kringloopwinkel) als bij de fitness!

Ik ben het zo dankbaar, omdat ik weet dat als ik nu nog wel had gewerkt op mijn vorige werkplek(productie bedrijf) dat ik de kans nooit had gekregen om te mogen fitnessen, waarom dat zo was, dat vertel ik liever persoonlijk, of je leest een van mijn vorige blogs maar. daarom betekent het nu ook enorm veel voor mij dat fitnessen!

Dit was het weer voor nu, tot de volgende blog en reageren hierzo mag altijd of op mijn facebook of op een andere manier!

Groetjes van Dorine


1 opmerking: