vrijdag 21 december 2012

Eindelijk vergeven!

Dat vergeven heel moeilijk kan zijn, dat snap ik en dat heb ik zelf ook ondervonden, ik dacht vorig jaar iets vergeven te hebben, maar dat bleek toch niet helemaal het geval!

Maar nu kan ik met zekerheid zeggen het is officieel echt gebeurd op donderdag(dus gister) 20-12-2012 Mooie datum ook nog eens, dat ik de persoon die mij dertien jaar geleden aangereden heeft, maar dus wel gestopt is, eindelijk echt heb kunnen vergeven en het voelt zo vrij(ik zeg er niet mee dat ik alles wat gebeurd is vergeten ben, want vergeven is niet vergeten, maar ik kan nu ik die persoon vergeven heb, wel met een rustiger beeld en meer vrijheid naar kijken en loslaten op mijn eigen manier en tempo.

Nu voel ik ook echt dat ik het nieuwe jaar zo leeg kan beginnen, Yes, ik ben zo enorm trots op mezelf daarin!

Zelfs nu heb ik ook gevoeld dat ik naar mensen, vooral van vorig werk ook weer rust voel en nu zeker kan zeggen, dat als ik die mensen tegen zou komen ik weer gewoon hoi kan zeggen tegen hun, dat voelt ook fijn voor mezelf om dat zo te kunnen bedenken en dat ik niets meer dan hoi hoef te zeggen en dat ik er voor mezelf ook geen punt meer van ga maken van ooh wat als dit of dat, want daar heb ik de rust en ruimte ook sinds kort in gevonden.

Je mag als mens zelf weten hoe jij/u dingen ziet, maar ik merk zelf dat ik zo aan het groeien ben en zoveel zelfinzicht krijg door naar mezelf ook snel te reflecteren, in mijn aandeel in dingen die ik gezegd of gedaan heb, wat mijn deel daarin is geweest.

Ik voel zo sterk hoe mooi vergeven is.

Ik voel dit jaar(2012) al heel sterk dat doordat ik vrijgelaten ben en de ruimte heb gekregen, dat ik daardoor mijzelf ook veel beter kan en heb kunnen ontwikkelen!

Vrijheid-blijheid, zo heb ik dat echt gevoeld dit jaar!

Ik heb mijn rust en mijn eigen leven weer zo goed mogelijk kunnen oppakken en ik leer elke dag weer zoveel als ik kan en wil leren!

Ik geloof dat een mens goed kan vergeven als hij/zij daarin ook de ruimte krijgt die hij/zij nodig heeft en dat is voor ieder anders, maar door de ruimte die je omgeving gunt, kan je er uiteindelijk voor jezelf(want uiteindelijk doe je het ook zelf) de rust wel in vinden, als je er zelf ook 100% achter staat!
Als je er zelf nog niet goed achter staat(wat vorig jaar bij mij is gebleken) dan is het ook niet eenvoudig om goed te kunnen vergeven en nu sta ik zo 100% erachter dat ik mezelf ook die ruimte en vrijheid heb kunnen gunnen om die persoon te kunnen vergeven, daarom is het me nu zo goed gelukt!

Verandering als je er zelf achterstaat, kan ruimte creeren en daardoor kan je voor jezelf beter leren te vergeven! Zo zie ik het!

Tot volgende blog

Groeten van Dorine

1 opmerking:

  1. Zo Dorine

    Ik zie dat dit een hele mooie afsluiting wordt van 2012!!
    Dus ga je heel positief 2013 in .
    Dat moet je dus een heel fijn gevoel geven,zo'n start.
    We gaan er vanuit dat het echt een droomjaar wordt.
    Dat is je gegund.

    Hele fijne feestdagen!!

    Liefa ,Mariƫtte

    BeantwoordenVerwijderen