zondag 9 december 2012

Leerzaam jaar 2012!

Dit jaar is zo leerzaam tot nu toe al geweest voor mij, door heel veel struikelblokken tegen te zijn gekomen dit jaar, ben ik uiteindelijk zo sterk als ik kan zijn overeind geklommen en ik ben doorgegaan, doordat ik letterlijk wegliep in bepaalde situaties, heeft dat me sterker gemaakt, nou zeg ik niet dat voor dingen weglopen goed is, dat bedoel ik niet, maar soms voel je dat je bij bepaalde situaties niet meer in de buurt moet zijn, dat laatste heb ik dit jaar heel goed ontdekt en geleerd!

Dit jaar heb ik steeds meer open durven te staan om naar mijn eigen gedrag te leren kijken, daar was ik de jaren ervoor ook al wel mee bezig, maar dit jaar werd ik me meer bewust daarvoor en ik merk het dan ook altijd in mijn omgeving hoe mensen dan weer tegen mij reageren, omdat ik voor steeds meer dingen open ben gaan staan, dan krijg je ook veel openheid terug, dat kan zo enorm mooi zijn! Ik gun dat echt iedereen, het is natuurlijk wat je zelf uiteindelijk geloofd, maar jezelf zijn kom je veel verder mee en sterk bij je eigen gevoel en mening blijven kan ook meer duidelijkheid met zich meebrengen tegenover jezelf en andere personen!
Het is zeker niet altijd eenvoudig en makkelijk om naar jezelf te kijken en bij mij had dat ook zeker tijd nodig, maar als het je dan uiteindelijk lukt, kan dat zoveel vrijer voelen!

Jammer genoeg moest ik dit jaar ook vriendschappen verbreken, maar soms dan ga je gewoon een heel ander pad op en merk je gewoon dat er geen echte vriendschappelijke klik meer is, hoe moeilijk het ook is, uiteindelijk houd je zeker wel weer vrienden over en maak je wel weer nieuwe vriendschappen! Mijn mening is: Je kan beter in vriendschappen niet te veel van elkaar verwachten en je kan beter elkaar niet te veel opdringen, want vrijheid dat maakt vriendschap zo sterk en bijzonder!

Dit jaar heb ik doordat ik open stond om te kijken naar mezelf en ik er door hulpmiddelen achter kwam waarom ik zo reageer zoals ik ben ook geleerd om mijn onzichtbare beperking te accepteren, ik zeg niet dat het makkelijk was, maar nu ik het accepteer heb ik daarin ook meer vrijheid en ruimte gegeven voor mezelf en ik voel dat ik er wel mee kan leven, het zal wel ups en downs blijven geven, maar die mogen er zeker zijn!

Ik ben het werk waar ik sinds Maart dit jaar begonnen ben, ook zeer dankbaar, want ook mede door hun, kan ik me nu zo goed door ontwikkelen, ik wordt niet tegen gehouden, ze geven mij de ruimte en de vrijheid om te kunnen zijn wie ik ben!

Fitness heeft heel veel in mij losgemaakt, maar op een hele ontspannen en spontane manier en dat doet mij ook veel goeds!

Echte vrienden zie je niet, want ze staan achter je! Dat vind ik ook wel gelden voor familie!

Ik heb dit jaar( al is het bijna eind van het jaar gebeurd)Veel dingen tegelijk al heel erg losgelaten en daar ben ik ook vrijer door geworden!

Vrijheid is mooi!

Tot volgende blog!

3 opmerkingen:

  1. Als goed is kunnen mensen hierop reageren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Dorine

    Zoals je ziet heb ik je blog gevonden.
    Ik heb het vol bewondering gelezen.
    Goh,wat ben jij gegroeid dit jaar!!
    En wat een zelfinzicht!!
    Ik/wij vinden het ontzettend plezierig om met je samen te werken.
    Je mag best trots op je zelf zijn,want je bent een kanjer!!

    Liefs,Mariƫtte




    BeantwoordenVerwijderen