donderdag 6 december 2012

Mijn hele lichte verstandelijke beperking en PTSS

Ik ga hier even iets vertellen over mijn vorm van een hele lichte verstandelijke beperking en mijn  lichte vorm van PTSS(Post Traumatische Stress Stoornis)

Een paar jaar geleden heb ik op een sociale werkplaats gewerkt en daar pikte ik veel dingen op en trok heel veel dingen naar mij toe, vaak ook dingen waar ik niets mee te maken had, ik zag veel dingen gebeuren waar ik niets aan kon doen, maar als dan mijn PTSS weer terug kwam door negatieve invloed, dan uitte zich dat in die tijd in: Zwaar ademen, lichamelijke klachten, veel stress(waar ik niet tegen kan en niet mee om kan gaan) Meer ziek zijn, veel nare terugkomende flash backs, daardoor ook een heel laag zelfbeeld! Uiteindelijk heb ik er zelf ontslag genomen, vanwege andere redenen, maar dat is waar ik heel erg tegenaan kan lopen dus, omdat het twee dingen zijn die niet te zien zijn bij mij! De PTSS is niet aan de buitenkant te zien en die hele lichte verstandelijke beperking ook niet!

Ik ben nu wel zo ver, dat ik vaker tot besef kom, dat ik begrijp waarom mensen soms niet anders weten te reageren, dan dat ze kunnen(ik ben van mezelf ook niet altijd duidelijk genoeg, hoe hard ik daarin ook mijn best doe)Soms dan denken mensen je echt ergens mee te kunnen helpen, terwijl ze daar niet voor opgeleid zijn en ja, dat kan ook niet goed uitpakken dan!

PTSS is bij mij pas ontdekt en vastgesteld rond 2003/2004 ergens(ik weet niet precies meer in welk jaar, maar ergens daar was het wel) Meestal als de PTSS heel heftig wordt bij mij, dan komt dat vooral door heel veel negatieve invloeden van buitenaf!

Voorbeeld: Ik had een paar weken terug iemand bij mij thuis voor heel iets anders, maar die persoon hoopte mij ook te helpen met mijn psychische dingen, terwijl die daar niet voor opgeleid is. Ik ben daardoor er achteraf ook achter gekomen dat vanaf de tweede keer dat die persoon bij mij thuis kwam, diegene eigenlijk toen al de grootte stoorzender was, waarom ik zo heftige PTSS reactie in mijn hoofd en lijf kreeg in die tijd, ik heb het voordat ik dit zeker wist, ook terug gezocht voor mezelf, ik wist precies wanneer die PTSS heftiger werd en dat was precies na de tweede keer van dat bezoek! Die persoon is vijf keer bij mij in huis geweest, maar eigenlijk had ik achteraf al na de tweede keer het stop moeten zetten, maar ik ben wel trots erop dat ik nog best op tijd en zo goed als kan gehandeld heb!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten